در اجرای نرم افزار ممکن است که با باگ و یا مشکلات دیگری مواجه شوید که ما در این بخش، به ارائه راه حل برای برخی از مشکلاتی که تاکنون شما کاربران گزارش دادهایم پرداختهایم. این بخش در صورت نیاز بهروزرسانی خواهد شد.
تاریخ آخرین بهروزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۳
دکمه های نرم افزار کار نمیکند یا پنجره نرم افزار کاملا سفید است
این مشکل به نصب نبودن و یا ناقص بودن Microsoft WebView2 Runtime روی سیستم عامل شماست. در اکثر سیستم ها این برنامه به طور پیشفرض نصب است اما در موارد محدودی که نصب نیست می توانید از طریق لینک زیر فایل نصبی آن را دانلود و نصب کنید:
MicrosoftEdgeWebview2Setup.exe
توجه داشته باشید که پس از دانلود این فایل حتما باید روی آن کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید، در غیر این صورت نصب برنامه کامل انجام نمی شود.
دکمه خاموش و روشن برنامه بلافاصله بعد از روشن کردن خاموش می شود
این مشکل معمولا به دلیل تداخل نرم افزار استیم دی ال با نرم افزار هایی که از پورت های 80 یا 443 استفاده می کنند هست (مانند WAMP, LAMP, IIS, VMware, …) و با غیر فعال کردن این نرم افزار ها مشکل حل می شود.
در صورتی که چنین نرم افزاری ندارید احتمالا پورت 80 توسط خود ویندوز در حال استفاده است که برای حل این مشکل مراحل زیر را انجام دهید:
۱. منوی استارت را باز کنید و کلمه cmd را تایپ کنید. سپس روی اولین گزینه با نام command line کلیک راست کنید و گزینه run as administror را بزنید.
۲. در پنجره باز شده دستور زیر را وارد کنید و اینتر بزنید:
net stop http /y
۳. برنامه استیم دی ال را یکبار ببندید و دوباره باز کنید.
نرم افزار روشن می شود اما مقدار حجم دانلود شده تغییری نمی کند
این مشکل معمولا با ریستارت کردن لانچر (استیم، اپیک گیمز و…) حل می شود. در صورتی که با این کار مشکل حل نشد احتمالا برنامه های تغییر DNS روی سیستم نصب دارید که باعث مشکل شده و با غیر فعال کردن این برنامه ها مشکل حل می شود.
برای عملکرد درست برنامه، DNS سیستم شما باید روی آی پی نشان داده شده در نرم افزار تنظیم شده باشد که بطور خودکار توسط برنامه انجام می شود.
نرم افزار تا قبل از این درست کار میکرد ولی اکنون دکمه روشن برنامه کار نمی کند
این مشکل معمولا به دلیل پاک شدن یا قرنطینه شدن فایل های مورد نیاز برنامه توسط آنتی ویروس ویندوز یا آنتی ویروس های دیگر به وجود می آید که به اشتباه آن ها را ویروس تشخیص داده است. اسکن ویروس توتال برنامه نشان می دهد هیچ ویروسی در برنامه وجود ندارد.
برای بازگردانی فایل پاک شده مراحل زیر را انجام دهید:
۱. روی Start کلیک کنید، سپس Settings را باز کنید. در زیر Privacy & security، گزینه Virus & threat protection را انتخاب کنید.
۲. در قسمت Current threats، گزینه Protection history را انتخاب کنید.
۳. در لیست نشان داده شده فایل http_proxy.exe را انتخاب کنید و سپس گزینه Restore را بزنید کنید.
برای حل دائمی این مشکل باید پوشه نرم افزار را برای ویندوز دفندر اعتماد سازی کنید:
۱. روی Start کلیک کنید، سپس Settings را باز کنید. در زیر Privacy & security، گزینه Virus & threat protection را انتخاب کنید.
۲. در بخش Virus & threat protection settings، گزینه Manage settings را انتخاب کنید و سپس در زیر Exclusions، گزینه Add or remove exclusions را انتخاب کنید.
۳. گزینه Add an exclusion را انتخاب کنید و سپس به محل نصب برنامه بروید و آن را انتخاب کنید.
حجم دانلود شده نیم بها محاسبه نمی شود
ابتدا بررسی کنید حجم دانلود شده شما با مقدار نشان داده شده در نرم افزار برابر باشد. اگر برابر نبود ترافیک شما از سرور های ما رد نشده و برای حل مشکل مورد بالایی را انجام دهید.
در غیر این صورت ترافیک دانلود شما از سرور ما رد شده اما اپراتور شما تعرفه ی نیم بها را اعمال نکرده که برای پیگیری باید در سایت 195 از اپراتور خود بابت عدم لحاظ کردن تعرفه ترجیحی داخلی شکایت ثبت کنید.
برای ثبت شکایت ابتدا با دریافت کد تایید در سایت وارد شوید، دسته بندی اینترنت را انتخاب کنید، سپس اطلاعات زیر را وارد و شکایت خود را ثبت کنید:
سرویس: نوع اینترنت شما
اپراتور: شرکت ارائه دهنده اینترنت شما
نوع شکایت: مشکلات مالی و تعرفه
موضوع شکایت: عدم رعایت تعرفه ترافیک داخل و بین الملل محتوای داخلی(یک دوم)
متن شکایت:
با عرض سلام و وقت بخیر. متاسفانه علی رغم قرار داشتن وب سایت dl.steamdl.ir به آی پی 31.40.5.139 در سامانه نیم بها به نشانی eservices.ito.gov.ir/page/iplist که در تاریخ 1403/03/08 ثبت و تا تاریخ 1403/03/15 مهلت اعمال داشته است، همچنان محتوای مصرفی بنده از سایت مذکور به صورت بین الملل محاسبه میگردد.
لینک فایل دانلود شده: http://dl.steamdl.ir/download_test/200MB.bin
لطفا پیگیری کنید.