در اجرای نرم افزار ممکن است که با باگ و یا مشکلات دیگری مواجه شوید که ما در این بخش، به ارائه راه حل برای برخی از مشکلاتی که تاکنون شما کاربران گزارش داده‌ایم پرداخته‌ایم. این بخش در صورت نیاز به‌روزرسانی خواهد شد.

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۳

bis23

دکمه های نرم افزار کار نمی‌کند یا پنجره نرم افزار کاملا سفید است

این مشکل به نصب نبودن و یا ناقص بودن Microsoft WebView2 Runtime روی سیستم عامل شماست. در اکثر سیستم ها این برنامه به طور پیشفرض نصب است اما در موارد محدودی که نصب نیست می توانید از طریق لینک زیر فایل نصبی آن را دانلود و نصب کنید:

MicrosoftEdgeWebview2Setup.exe

توجه داشته باشید که  پس از دانلود این فایل حتما باید روی آن کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید، در غیر این صورت نصب برنامه کامل انجام نمی شود.

پیام "برنامه های زیر با نرم افزار استیم دی ال اختلال دارند" را دریافت میکنم

این مشکل به دلیل تداخل نرم افزار استیم دی ال با نرم افزار هایی که از پورت های 80 یا 443 استفاده می کنند هست (مانند WAMP, LAMP, IIS, VMware, …) و با غیر فعال کردن این نرم افزار ها مشکل حل می شود.

نام برنامه ای که باعث مشکل شده است توسط نرم افزار به شما اعلام می شود. در صورتی که نام System نمایش داده می شود مراحل زیر را انجام دهید:

۱. منوی استارت را باز کنید و کلمه cmd را تایپ کنید. سپس روی اولین گزینه با نام command line کلیک راست کنید و گزینه run as administror را بزنید.

۲. در پنجره باز شده دستور زیر را وارد کنید و اینتر بزنید:

net stop http /y

۳. برنامه استیم دی ال را یکبار ببندید و دوباره باز کنید.

نرم افزار روشن می شود اما مقدار حجم دانلود شده تغییری نمی کند

این مشکل معمولا با ریستارت کردن لانچر (استیم، اپیک گیمز و…) حل می شود. در صورتی که با این کار مشکل حل نشد احتمالا برنامه های وی پی ان، پروکسی و یا برنامه های تغییر DNS روی سیستم نصب دارید که باعث مشکل شده و با غیر فعال کردن این برنامه ها مشکل حل می شود.

حجم دانلود شده نیم بها محاسبه نمی شود

ابتدا بررسی کنید حجم دانلود شده شما با مقدار نشان داده شده در نرم افزار برابر باشد. اگر برابر نبود ترافیک شما از سرور های ما رد نشده و برای حل مشکل مورد بالایی را انجام دهید.

در غیر این صورت ترافیک دانلود شما از سرور ما رد شده اما اپراتور شما تعرفه ی نیم بها را اعمال نکرده که برای پیگیری باید در سایت 195 از اپراتور خود بابت عدم لحاظ کردن تعرفه ترجیحی داخلی شکایت ثبت کنید.

برای ثبت شکایت ابتدا با دریافت کد تایید در سایت وارد شوید، دسته بندی اینترنت را انتخاب کنید، سپس اطلاعات زیر را وارد و شکایت خود را ثبت کنید:

سرویس: نوع اینترنت شما
اپراتور: شرکت ارائه دهنده اینترنت شما
نوع شکایت: مشکلات مالی و تعرفه
موضوع شکایت: عدم رعایت تعرفه ترافیک داخل و بین الملل محتوای داخلی(یک دوم)
متن شکایت:

با عرض سلام و وقت بخیر. متاسفانه علی رغم قرار داشتن وب سایت dl.steamdl.ir به آی پی 31.40.5.139 در سامانه نیم بها به نشانی eservices.ito.gov.ir/page/iplist که در تاریخ 1403/03/08 ثبت و تا تاریخ 1403/03/15 مهلت اعمال داشته است، همچنان محتوای مصرفی بنده از سایت مذکور به صورت بین الملل محاسبه میگردد.

لینک فایل دانلود شده: http://dl.steamdl.ir/download_test/200MB.bin

لطفا پیگیری کنید.

کنسول شروع به دانلود نمی کند یا ارور می دهد

این مشکل معمولا به دلیل ثبت نکردن آی پی یا ثبت آی پی اشتباه هست. بررسی کنید کنسول شما به همان اینترنتی متصل باشد که با آن ثبت آی پی را انجام می دهید.

گوشی های آیفون به دستگاه های متصل به هات اسپات یک آی پی متفاوت با خود گوشی میدهند و این باعث مشکل در ثبت آی پی می شود. برای حل این مشکل به قسمت تنظیمات APN بروید و برای تمام فیلد های APN یک عبارت یکسان وارد کنید (mtnirancell برای ایرانسل و mcinet برای همراه اول).