مشکلات احتمالی و راه حل آن‌ها

در اجرای نرم افزار ممکن است که با باگ و یا مشکلات دیگری مواجه شوید که ما در این بخش، به ارائه راه حل برای برخی از مشکلاتی که تاکنون شما کاربران گزارش داده‌ایم پرداخته‌ایم. این بخش در صورت نیاز به‌روزرسانی خواهد شد.

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

bis23

دکمه های نرم افزار کار نمی‌کند

این مشکل به دلیل نبودن فایلی مختص به ویندوز در سیستم شما است که عموما با آپدیت ویندوز برطرف می‌شود، اما اگر تمایل به آپدیت ویندوز ندارید، با دانلود و نصب فایل زیر مشکل برطرف می‌شود:

MicrosoftEdgeWebview2Setup.exe

نرم افزار را باز می‌کنم، اما صفحه کاملا سفید است

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، باید مرورگر پیش‌فرض سیستم خود را به مرورگر Chrome تغییر دهید.

نرم فزار بلافاصله پس از روشن شدن خاموش می‌شود

در قسمت Search ویندوز خود، Device Manager را جستجو و سپس روی آن کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، به دنبال Network Adapters بگردید و آن را باز کنید. در آنجا شما باید فهرستی از Adapterها را ببینید. در این قسمت، آداپتورهای اضافی مانند Nord، Wiresock و دیگر موارد که عموما توسط وی‌پی‌ان‌هایی که نصب کردید ایجاد شده‌اند را حذف کنید. این روش مشکل بسیاری را برطرف کرد و پس از آن نرم افزار به خوبی کار می کند.

پس از اتصال به نرم افزار سرعت دانلود صفر هست یا رفع تحریم کار نمی کند

  • به تنظیمات ویندوز بروید. برای اینکار در نوار جستجوی منوی استارت، Settings را تایپ کرده و آن را انتخاب کنید.
    از سمت چپ گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.
    در ادامه به سمت پایین اسکرول کرده و برای ریست شبکه، گزینه Advanced network settings را بزنید.
    در بخش More settings در Advanced network settings، گزینه Network reset را انتخاب کنید.
    در نهایت روی گزینه Reset now کلیک کنید.
  • اگر همچنان مشکل داشتید نرم افزار های وی پی ان روی سیستم را پاک کنید.

حجم دانلود شده نیم بها محاسبه نمی شود

ابتدا بررسی کنید حجم دانلود شده شما با مقدار نشان داده شده در نرم افزار برابر باشد. اگر برابر نبود ترافیک شما از سرور های ما رد نشده و برای حل مشکل باید مورد بالایی را انجام دهید.

در غیر این صورت ترافیک دانلود شما از سرور ما رد شده اما اپراتور شما تعرفه ی نیم بها را اعمال نکرده که برای پیگیری باید در سایت 195 از اپراتور خود بابت عدم لحاظ کردن تعرفه ترجیحی داخلی شکایت ثبت کنید.

برای ثبت شکایت ابتدا با دریافت کد تایید در سایت وارد شوید، دسته بندی اینترنت را انتخاب کنید، سپس اطلاعات زیر را وارد و شکایت خود را ثبت کنید:

سرویس: نوع اینترنت شما

اپراتور: شرکت ارائه دهنده اینترنت شما

نوع شکایت: مشکلات مالی و تعرفه

موضوع شکایت: عدم رعایت تعرفه ترافیک داخل و بین الملل محتوای داخلی(یک دوم)

متن شکایت:

با عرض سلام و وقت بخیر. متاسفانه علی رغم قرار داشتن وب سایت dl.gamegk.ir به آی پی 185.179.90.90 در سامانه نیم بها به نشانی eservices.ito.gov.ir/page/iplist که در تاریخ 1402/09/29 ایجاد و تا تاریخ 1402/10/15 مهلت اعمال داشته است، همچنان محتوای مصرفی بنده از سایت مذکور به صورت بین الملل محاسبه میگردد. لطفا پیگیری کنید.